دانستنی محصولات کنجدی

تفاوت ارده با حلوا ارده چیست؟

تفاوت ارده با حلوا ارده چیست؟

بسیاری از افراد به اشتباه ارده و حلوا ارده را یک فرآورده می دانند، اما باید بدانید که این دو دارای تفاوت های قابل توجهی هستند. در ادامه به بررسی تفاوت ارده با حلوا ارده به عنوان دو محصول کنجدی بی نظیر خواهیم پرداخت.

 

تفاوت ارده با حلوا ارده

ارده و حلوا ارده که استفاده از آن ها به عنوان صبحانه یا میان وعده مقوی و پر خاصیت نه تنها در ایران بلکه در کشورهایی نظیر بالکان و لهستان نیز رایج می باشد، هر دو از معروف ترین فرآورده های کنجد هستند که به دلیل برخورداری از طعم بی نظیر و دلچسب بسیار محبوب شده اند.تفاوت ارده با حلوا ارده

به منظور آشنایی با تفاوت ارده با حلوا ارده بهتر است نخست به معرفی مختصر هر یک از این فرآورده ها بپردازیم.

ارده چیست؟

ارده چیست؟

جالب و در عین حال لازم است بدانید که منظور از ارده همان کنجد کوبیده شده و ساییده شده است.

تولید ارده طی فرآیندی کاملا طبیعی صورت می پذیرد. بدین صورت که ابتدا دانه های کنجد را حدود شش ساعت در ظرف آب قرار می دهند تا خیس خورده و بدین ترتیب پوست قهوه ای آن جدا شده و به سطح آب بیاید.

سپس این پوست قهوه ای را دور می ریزند. آنچه باقی می ماند، دانه های بدون پوست کنجد است. در مرحله بعدی این دانه ها را به خوبی له کرده و از آن خمیری تحت عنوان ارده تهیه می کنند.

لازم به ذکر است که در تهیه ارده از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی گردد.

از همین رو می توان آن را با استفاده از شیرین کننده هایی همچون شیره، مربا، عسل و… مصرف کرد.

این در حالی است که بسیاری از افراد این ماده مغذی را بدون شیرین کننده و به صورت خالص مورد استفاده قرار می دهند.

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

حلوا ارده چیست؟

حلوا ارده چیست؟

حلوا ارده که یکی دیگر از فرآورده های خوشمزه و مقوی کنجد است، از ترکیب ارده، شکر و عصاره ریشه چوبک تهیه می گردد.

غالبا این فرآورده بی نظیر را با استفاده از خلال پسته، پودر نارگیل و یا دانه های کنجد تزیین می کنند و بدین ترتیب طعم منحصر به فردی به آن می بخشند.

گفتنی است که گاهی اوقات به جای استفاده از شکر در تهیه حلوا ارده، موادی نظیر شیره خرما، عصاره کشمش، عسل یا شیره انگور را مورد استفاده قرار می دهند. حال که با تفاوت ارده با حلوا ارده در مواد تشکیل دهنده آن ها آشنا شدید، باید بدانید که این دو فرآورده کنجد تفاوت های دیگری نیز با یکدیگر دارند.

در ادامه به بررسی دقیق تر تفاوت ارده با حلوا ارده خواهیم پرداخت.

  • ارده که دارای طعمی گس و مایل به تلخ است، مایعی کرم رنگ و تقریبا شل است.همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، برخی افراد به دلیل عدم علاقه به طعم گس این فرآورده، آن را به همراه شیرین کننده هایی همچون عسل مورد استفاده قرار می دهند.
  • این در حالی است که حلوا ارده که به دلیل برخورداری از طعم شیرین به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد،جامد بوده و سفت تر از ارده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که تفاوت ارده با حلوا ارده در شلی و سفتی به این دلیل است که واکنش میان روغن کنجد و شکر در حلوا ارده موجب سفتی آن می شود.
  • اما عدم وجود شکر در ساختار ارده باعث شده است که این فرآورده به شکل مایع جاری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *