دانستنی محصولات کنجدی

آشنایی با خواص ارده و شیره انگور

خواص ارده و شیره انگور در طب سنتی

خواص ارده و شیره انگور چیست؟

خواص ارده و شیره انگور بسیار متعدد و متنوع است. این خواص بر هیچکس پوشیده نبوده و از همین رو اکثر افراد برای بهره مندی از خاصیت‌های این ترکیب شگفت انگیز به استفاده از آن روی می‌آوردند. در ادامه به بررسی خواص ارده و شیره انگور در طب سنتی و خواص ارده شیره دکتر خیر اندیش پرداخته و پس از آن خواص ارده و شیره انگور را برای لاغری و کاهش وزن و اسهال مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

معجون ارده و شیره انگور که با استفاده از دو ماده اولیه ارده کنجد و شیره انگور تولید می‌شود، طرفداران زیادی دارد. ارده که یکی از مهم ترین فرآورده‌های کنجد است، از کوبیده شدن و له شدن دانه های کنجد به دست می‌آید. این فرآورده کنجدی فاقد هرگونه مواد شیمیایی و غیر شیمیایی بوده و طعم آن به تلخی می‌زند. سازگار نبودن طعم ارده با ذائقه بسیاری از افراد، آن‌ها را بر آن داشته است که این فرآورده کنجدی را به همراه شیره انگور، شیره خرما و یا عسل استفاده کنند. بدین ترتیب استفاده از ارده و شیره انگور در میان مردم رواج پیدا کرد.

خواص ارده و شیره انگور در طب سنتی

خواص ارده و شیره انگور برای لاغری

ارده و شیره انگور یکی از مغذی ترین خوراکی هایی است که استفاده از آن نقش قابل توجهی در سلامت بدن دارد. از جمله مهمترین خواص ارده و شیره انگور می توان به کاهش وزن و لاغری، درمان ضعف عمومی بدن و… اشاره نمود.

کنجد و شیره انگور که از آن با نام دوشاب نیز یاد می کنند، دو نمونه از مهم ترین ترکیبات برنامه های غذایی سالم به شمار می آیند که نباید از خواص درمانی آن‌ها غافل شد. بر اساس آموزه های طب سنتی ارده و شیره انگور به ویژه برای زنان باردار خواص زیادی دارد.

از مهمترین خواص ارده و شیره انگور در طب سنتی می توان به افزایش حجم عضلات، باز کردن گرفتگی های بدن نظیر انسداد کبد، رفع کم خونی، تقویت قوای جنسی، تسکین درد مفاصل، خلاصی از رطوبت سردی خوردن، خونسازی، تقویت بدن، رفع بیماری های رحم، کمک به رشد موی سر، نرم کردن سفتی ها و ورم های داخلی و… اشاره نمود. از خواص ارده و شیره در مردان می‌توان به تقویت قوای جنسی و برای درمان کمبود اسپرم اشاره کرد که،  3 الی 4 بار در هفته و در وعده صبحانه، از ارده و شیره انگور استفاده شود. از خواص ارده و شیره برای زنان می‌توان به رفع کم خونی  و فقر آهن در زنان، تنظیم سیکل قاعدگی، رفع ضعف بدنی اشاره کرد.

جالب است بدانید که در ساختار ارده و شیره انگور هیچ قند مصنوعی‌ای وجود ندارد. لازم به ذکر است که این دو خوراکی پرطرفدار هر دو از طبعی گرم برخوردار بوده و از همین رو اگر توسط افراد گرم مزاج مورد استفاده قرار گیرند، زمینه غلیظ شدن صفرای آن ها را تشدید نموده و بدین ترتیب موجب بروز جوش در صورت و بدن می گردند. از همین رو طب سنتی به این دسته از افراد توصیه می کند که در کنار استفاده از ارده و شیره انگور، از میوه های تازه ای که طبیعت سرد دارند، استفاده کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنند.

آگاهی از طبع کنجد و فرآورده‌های از ایجاد اختلالات گوارشی و بیماری‌های دیگر جلوگیری می‌کند. از این رو اگر به افزایش آگاهی خود در این زمینه علاقه مندید، طبع کنجد را مطالعه کنید.

خواص ارده و شیره انگور برای لاغری

ترکیب ارده و شیره انگور سرشار از انرژی است. افرادی که در طول روز با افت انرژی مواجه می شوند، بهتر است به جای خوردن خوراکی هایی که حاوی شیرین کننده های مضر هستند، به استفاده از ارده و شیره انگور بپردازند. خوردن ارده و شیره انگور از آن جهت که سرشار از مواد مغذی و مقوی است، انرژی مورد نیاز فرد را فراهم ساخته و بدین ترتیب موجب سیری وی می شود. در نتیجه فرد در طول  روز کمتر احساس گرسنگی کرده و لاغر می شود.

خواص ارده شیره برای کاهش وزن یکی از مهم ترین خواص این ترکیب دوست داشتنی به شمار می آید. اگر شما هم قصد دارید که در عین دریافت کلیه مواد معدنی مورد نیاز بدن و بدون مواجهه با سوء تغذیه وزن کم کنید، خواص ارده شیره برای لاغری را از یاد نبرید.

خواص ارده و شیره انگور برای اسهال

یکی از مهم ترین خواص ارده و شیره انگور در طب سنتی برای سلامتی کمک به بهبود اسهال و تسکین یبوست است. این ماده غذایی تاثیر قابل توجهی در آرام نمودن معده و روده ها داشته و بدین ترتیب از شلی یا سفتی مدفوع جلوگیری به عمل می آورد. به یاد داشته باشید که مصرف بیش از اندازه این ترکیب می تواند موجب ابتلا به اسهال گردد. بنابراین لازم است در زمان مصرف جانب احتیاط را رعایت نموده و به حد کافی استفاده کنید، نه بیش از اندازه. از خواص ارده شیره برای اسهال چشم نپوشید!

خواص ارده و شیره انگور برای اسهال

سایر خواص ارده و شیره انگور

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، ارده و شیره انگور در کنار یکدیگر ترکیبی را به وجود می آورند که دارای خواص گوناگون است. ارده و شیره انگور حاوی مقادیر قابل توجهی چربی سالم و آمینو اسید است. این معجون بی نظیر منبع غنی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن بوده و خوردن مقداری از آن در طول روز انرژی قابل توجهی به فرد می بخشد. از دیگر خواص ارده و شیره انگور می توان به کمک به تنظیم فشارخون و کلسترول، کمک به متعادل سازی هورمون ها، کمک به بهبود وضعیت سلامت پوست، کمک به افزایش جذب مواد مغذی، محافظت از سلامت استخوان ها، کمک به رشد و… اشاره نمود.

از آنجایی که خواص ارده و شیره انگور در طب سنتی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای درک بهتر خواص ارده، مقاله ” خواص ارده در طب سنتی ” را مطالعه کنید.

خواص ارده و شیره انگور

خواص ارده شیره انگور دکتر خیر اندیش

به اعتقاد دکتر خیر اندیش ترکیب ارده با شیره انگور یک غذای مقوی و فوری است. این ترکیب شگفت انگیز موجب بهبود کار فکری شده و از همین رو استفاده از آن به افرادی که کارشان فکری است و نیازمند تمرکز کافی و حافظه قوی هستند، توصیه می شود.

دکتر خیر اندیش با توجه به خواص ارده و شیره انگور این معجون بی نظیر را گزینه ای طلایی برای زنان باردار و آن دسته از افرادی می‌داند که در طول روز کارهای سنگین انجام می‌دهند. منحصر بودن خواص ارده و شیره انگور موجب شده است که این ترکیب خوشمزه به غذایی مقوی و مغذی برای تمامی افراد تبدیل گردد.

خواص ارده شیره دکتر خیر اندیش

مصرف بیش از اندازه ارده و شیره انگور به دلیل کالری و مواد مغذی، باعث افزایش قند خون می‌شود از این رو برای افراد دیابتی مضر است. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید، ارده شیره برای دیابتی ها را مطالعه کنید.

 

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *