دانستنی محصولات کنجدی

خواص ارده و شیره برای کبد چرب

ارده و شیره برای کبد چرب

ارده و شیره انگور برای کبد چرب چه خواصی دارد؟

ارده و شیره انگور یکی از انواع محصولات و فرآورده های کنجدی است که به دلیل کالری و انرژی بالا در وعده صبحانه مصرف می‌شود. برخی از خواص ارده و شیره انگور باعث بهبود در عملکرد برخی از اعضای بدن و جلوگیری از بیماری می‌شود که در ادامه در کنجد لند به سوالاتی درباره ارده و شیره برای کبد چرب پاسخ می‌دهیم: آیا ارده و شیره انگور برای کبد چرب مضر است؟ آیا افرادی که کبد چرب گرید 1 و 2 دارند می‌توانند از، ارده و شیره انگور استفاده کنند؟

ارده یکی از مقوی ترین فرآورده های کنجد است که، از کوبیدن و له کردن این دانه های کوچک و مغذی تهیه می‌شود. این ماده در صورت ترکیب شدن با شیره خرما، شیره انگور و شیره شکر به یک بمب خاصیت و پر انرژی تبدیل می‌شود. اگرچه ارده و شیره دارای خواص متعدد و متنوعی هستند، اما خواص بی نظیر ارده و شیره برای کبد چرب جزء شگفت انگیزترین خواص این خوشمزه مغذی است.

اگر در مورد خواص ارده شیره انگور اطلاعات کافی ندارید، مقاله 20 خواص ارده و شیره انگور را مطالعه کنید.

برای بررسی اثر ارده و شیره انگور برای کبد چرب باید به دو نکته توجه کنید. 

  1. سنجش مزاج افراد: آیا فرد دارای طبع گرم یا طبع سرد است؟
    اگر مزاج فرد گرم باشد مصرف ارده و شیره انگور برای کبد چرب مضر است ولی اگر فردی دارای مزاج سرد باشد، مصرف ارده و شیره برای کبد چرب بسیار مفید است. مصرف ارده و شیره در افراد سرد مزاج، انسداد کبدی را برطرف می‌کند و چربی کبد را از بین می‌برد.
  2. مزاج عضو: هر یک از اعضای بدن نظیر قلب، کبد، معده و موارد دیگر دارای چه نوع مزاجی هستند.
    مثلا اگر فردی کبد گرم داشته باشد، این شیره انگور باعث افزایش حرارت، موجب سوختن خون در کبد می‌شود و می تواند باعث انسداد در کبد، خارش یا ریزش مو یا ایجاد کهیر در بدن شود.

اگر در مورد طبع کنجد اطلاعاتی ندارید، لازم است تا طبع کنجد را بخوانید.

شیره انگور که اغلب به عنوان مکمل ارده مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر این که طعم بی نظیری به آن می بخشد، خواص منحصر به فرد آن را افزایش می‌دهد. بهبود کم خونی، پیشگیری از سرطان، ضد نفخ، مسکن برای برخی از بیماریها، دارای طبیعت گرم و مقادیر قابل توجهی ویتامین A,B و C، غلیظ کننده شیر مادر، خون سازی، مقوی و انرژی زا برای بدن، افزایش دهنده وزن بدن، حجم دهنده عضلات برای ورزشکاران و موارد دیگر، همه و همه از مهم ترین خاصیت های شیره انگور است.

شیره خرما نیز دارای خواص متعدد و متنوعی است که از جمله مهمترین آنها می توان به تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن همچون آهن، تامین انرژی مورد نیاز بدن و مواردی از این قبیل اشاره نمود.

بی شک ترکیب ارده و شیره خرما یا شیره انگور می تواند منجر به تهیه یک ارده و شیره پرخاصیت و خوشمزه شود. خواص ارده و شیره برای کبد چرب موجب محبوبیت این معجون در میان مبتلایان به کبد چرب شده است. اگر قصد پیشگیری از ابتلا به کبد چرب دارید و یا می خواهید به درمان کبد چرب خود بپردازید، از خواص مختلف ارده و شیره برای کبد چرب غافل نشوید!

معجون شیره و ارده دارای کالری و قند بالایی است که برای مصرف افراد دیابتی نیاز به تجویز پزشک دارد. اگر اطلاعات کافی در مورد قند و کالری موجود در معجون ارده و شیره ندارید، با مطالعه ارده شیره برای دیابتی ها، رژیم خود را حفظ کنید.

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

نمونه هایی از خواص ارده و شیره انگور برای کبد چرب

جالب و در عین حال لازم است بدانید که ارده و شیره انگور به عنوان یک محرک کبدی عمل نموده و به بهبود خون سازی کمک شایانی می‌کند. ارده به دلیل برخورداری از ترکیبات آنتی اکسیدانی به دفع سموم از کبد کمک کرده و بدین ترتیب به مشکلات کبدی پایان می‌دهد. اگر به دنبال یک خوراکی مفید برای درمان کبد چرب هستید، ارده و شیره بهترین و مقوی ترین گزینه برای شما است.

ارده و شیره برای کبد چرب

ارده برای کبد چرب

آیا ارده برای کبد چرب مضر است؟ بر اساس تحقیقات آزمایشگاهی، ارده دارای 20 درصد پروتئین و مواد معدنی قلیایی است که از کلیه و کبد در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کرده و تمام سموم بدن را دفع می‌کند. ارده به راحتی هضم می‌شود و در کاهش وزن موثر است. به همین دلیل از ارده برای کبد چرب و در رژیم غذایی بهره می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *