دانستنی محصولات کنجدی

آشنایی با خواص و فواید ارده

خواص و فواید ارده

خواص و فواید ارده چیست؟

ارده یکی از مقوی ترین و مغذی ترین فرآورده های کنجد است که به عنوان یک ماده غذایی کاملا طبیعی شناخته شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است. امروزه خواص و فواید ارده بر هیچ کس پوشیده نیست. پیش از پرداختن به معرفی و بررسی خواص و فواید ارده، بهتر است با ارده که یک خوراکی خوشمزه و محبوب است، آشنا شویم.

 

به دلیل طعم خاص کنجد ممکن است از آن خوشتان نیاید ولی شما می توانید از فراوردهای کنجدی مانند ارده و حلوا ارده که طعم بهتری دارند و یا در پخت غذاهای خود از روغن کنجد استفاده کنید برای خرید ارده و حلوا ارده و روغن کنجد به فروشگاه کنجد لند مراجعه کنید.

ارده؛ بمب انرژی و خاصیت

 

خواص و فواید ارده چیست؟

 

ارده نوعی غذای پر خاصیت و خوشمزه است که در تهیه آن از کنجد کوبیده شده استفاده می کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیاری از افراد ارده را به عنوان یک ماده غذایی کامل به ویژه در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می دهند.

عدم وجود افزودنی های شیمیایی و غیر شیمیایی در ارده موجب محبوبیت و معروفیت فراوان آن در میان مصرف کنندگان شده است. به عبارت ساده تر می توان گفت که شما با خوردن ارده یک غذای صد درصد طبیعی را مورد استفاده قرار می دهید که منبع غنی انواع ویتامین، پروتئین، فسفر، منگنز، منیزیم، آهن و… می باشد.

ماده اصلی و تنها ماده به کار گرفته شده در تهیه ارده، کنجد است. یعنی با استفاده  از همین یک قلم می توان یک ماده غذایی با خواص شگفت انگیز تهیه کرده و مورد استفاده قرار داد.

حال که با ارده آشنا شده و آن را به عنوان یک غذای مقوی شناختیم، زمان آن فرا رسیده است که خواص و فواید ارده را بیان کرده و بدین ترتیب بر اشتیاق شما برای مصرف آن بیفزاییم.

 

همه چیز درباره خواص حلوا ارده
حتما بخوانید

 

  • برخورداری از ارزش غذایی بالا

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، ارده از دانه های کنجد تهیه می شود. کنجد و به تبع آن ارده کنجد منبع غنی پروتئین محسوب شده و به دلیل برخورداری ارزش غذایی بالا بسیار محبوب است. کلسیم، اسید فولیک، چربی سالم، روی، منیزیم و… همه و همه مواد معدنی ای هستند که به مقدار قابل توجه در ارده وجود دارند.

  • تامین انرژی موردنیاز بدن

یکی از مهم ترین خواص و فواید ارده خاصیت انرژی زایی آن است. استفاده از این خوشمزه پرطرفدار به ویژه در فصل زمستان که بدن نیازمند انرژی بیشتری برای گرم کردن خود می باشد، رایج است. اگر در طول روز احساس خستگی می کنید، استفاده از انواع انرژی زای حاوی قند نظیر شکلات و آبنبات را کنار گذاشته و به خواص و فواید ارده در این زمینه پناه ببرید.

  • نرم کنندگی

دانه های کنجد به کار گرفته شده در تهیه ارده مغذی و نرم کننده هستند. بنابراین می توان گفت که یکی از مهم ترین خواص و فواید ارده نرم کردن سینه می باشد. این ماده غذایی سرشار از خوراکی همچنین ملین و مسهل بوده و از همین رو استفاده از آن به افرادی که به یبوست مبتلا هستند، توصیه می گردد.

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

  • چاق کنندگی

یکی از مهم ترین خواص و فواید ارده که سبب محبوبیت آن در میان لاغر اندام ها شده است، خاصیت چاق کنندگی این خوراکی خوش طعم است. ارده کنجد به دلیل برخورداری از چربی سالم و مواد مغذی گوناگون به رفع کمبودهای بدن فرد پرداخته و بدین ترتیب زمینه افزایش وزن وی را فراهم می سازد. افزایش حجم عضلات از دیگر خواص و فواید ارده به شمار می آید. از همین رو ورزشکاران نیز به این خوشمزه پر خاصیت بسیار علاقه مند هستند.

 

ارده؛ خوشمزه ای با خواص شگفت انگیز

 

  • تقویت سلامت قلب

ارده نقش مهمی در تقویت سلامت قلب دارد. این خوراکی مقوی به دلیل برخورداری از مواد معدنی مفید فراوان به سلامت قلب کمک کرده و از گرفتگی عروق آن جلوگیری به عمل می آورد. ارده همچنین کلسترول بد خون را کاهش داده و میزان فشارخون فرد را در حد تعادل حفظ می کند.

  • تقویت حافظه

تقویت حافظه یکی دیگر از خواص و فواید ارده است. از همین رو استفاده از ارده کنجد به آن دسته از افرادی که در انجام امورشان به تمرکز کافی و حافظه قوی احتیاج دارند، توصیه می گردد. دانش آموزان مهم ترین مثال برای این دسته از افراد هستند.

  • سلامت استخوان ها

از آن جا که ارده سرشار از کلسیم است و کلسیم نیز یکی از مهم ترین مواد مورد نیاز برای سلامت استخوان ها است، می توان نتیجه گرفت که استفاده از ارده کنجد نقش مهمی در سلامت استخوان ها و کاهش دردهای استخوانی ایفا می کند. این خوشمزه پر خاصیت همچنین گرمی و خشکی عضو را از بین برده و همچون آب روی آتش برای خلاصی از استخوان درد عمل می کند!

ارده را به منظور رفع مشکلات و اختلالات کبد و کلیه نیز مورد استفاده قرار می دهند. به طور کلی می توان گفت که خواص و فواید ارده بسیار متعدد و متنوع هستند. از همین رو استفاده از آن به تنهایی یا به همراه عسل به افراد مختلف توصیه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *