دانستنی محصولات کنجدی

آشنایی با خواص کنجد در بدنسازی

دانه های گیاهی کنجد به دلیل بهره مندی از خواص منحصر به فرد خود در انواع غذاهای سالم کاربرد دارد از همین رو از اهمیت ویژه ای در بدنسازی دارد. شاید بهتر باشد پیش از پرداختن به معرفی خواص کنجد در بدنسازی، ابتدا با کنجد و مجموعه خواص بی نظیر آن آشنایی پیدا کنیم. سپس به سراغ بررسی درباره کنجد برای بدنسازی خواهیم رفت. اگر شما هم جزء علاقه مندان به بدنسازی هستید، تا پایان با ما همراه باشید.

کنجد و خواص بی نظیر آن

کنجد و خواص بی نظیر آن

کنجد که در سه نوع کنجد سیاه، کنجد سفید و کنجد قهوه ای در بازار موجود است. کنجد یکی از مقوی ترین و مغذی ترین دانه های گیاهی است که اگرچه بسیار کوچک است، اما مزایای شگفت انگیزی برای سلامتی دارد. این گیاه که جزء قدیمی ترین گیاهان روغنی جهان به شمار می‌آید، گیاهی بسیار مقاوم بوده و قابلیت رشد در شرایط آب و هوایی گوناگون را دارد. همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، کنجد دارای خواص بیشماری است. از جمله مهمترین خواص کنجد می‌توان به

کاهش کلسترول بد

محافظت از سلامت قلب

بهبود فشارخون

تنظیم هورمون ها

پیشگیری از ابتلا به سرطان

کمک به چربی سوزی

افزایش جذب مواد مغذی

اشاره کرد.

اگر در مورد تفاوت کنجد سیاه و سفید اطلاعات کمی در اختیار دارید، تفاوت کنجد سیاه و سفید را مطالعه کنید.

کنجد منبع غنی کلسیم، مس، ویتامین ها، پروتئین، آهن، فیبر، منیزیم و… بوده و از همین رو از محبوبیت فراوانی در میان استفاده کنندگان برخوردار است. یکی از مهم ترین خواص کنجد خواص غیر قابل چشم پوشی این دانه های کوچک در بدنسازی است. در ادامه به بررسی خواص کنجد در بدنسازی خواهیم پرداخت.

با شگفت انگیزترین خواص کنجد در بدنسازی آشنا شوید!

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کنجد موجبات افزایش حجم عضلات را فراهم می‌سازد. از همین رو به بدنسازان و ورزشکاران توصیه می‌شود که، حتما کنجد و حلوا ارده را در برنامه غذایی خود بگنجانید. ترکیب شیره انگور و ارده کنجد می‌تواند گزینه‌ای طلایی برای ورزشکاران و آن دسته از افرادی باشد که در طول روز کارهای سنگینی را انجام می‌دهند تا بدین ترتیب بتوانند سریعا انرژی از دست رفته خود را بازگردانند. پس از مصرف این محصولات کنجدی به خصوص از ارده کنجد برای بدنسازی غافل نشوید.

نکاتی در خصوص خواص ارده و شیره انگور برای کبد چرب وجود دارد که، ارده و شیره انگور برای کبد چرب این اطلاعات مفید را در اختیار شما می‌گذارد. تنها کافی است، با کلیک به جواب خود برسید.

یکی دیگر از خواص کنجد در بدنسازی، تقویت قوای عمومی بدن است. ورزشکارانی که از ضعف عمومی رنج برده و یا به کم خونی مبتلا هستند، می توانند با خوردن کنجد به مقابله با این مشکلات برخاسته و سریعا قوای از دست رفته خود را بازگردانند. از خواص کنجد در بدنسازی و تقویت قوای عمومی بدن غافل نباشید.

یکی از مهم ترین خواص کنجد در بدنسازی، باز کردن گرفتگی های عضلات است. همان طور که می‌دانید، بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان در زمان فعالیت به گرفتگی عضلات دچار می‌شوند. این موضوع بسیار زجرآور بوده و می‌تواند مانع از ادامه فعالیت این افراد شود. کنجد یکی از مهم ترین مواد مغذی است که، می‌تواند رگ‌ها را نرم کرده و گرفتگی‌ها را بگشاید. این دسته از خواص کنجد در بدنسازی را نادیده نگیرید!

همانطور که قبل تر نیز گفتیم، این دانه روغنی سرشار از مواد معدنی مفیدی همچون کربوهیدرات، پروتئین، اسید فولیک، منیزیم، چربی، کلسیم، پتاسیم، روی و… بوده و بدین ترتیب قادر به رفع نیازهای اساسی بدن است. مطمئنا بدن ورزشکاران نیز به دلیل فعالیت های سنگینی که در طول روز انجام می‌دهند، شدیدا نیازمند مواد معدنی است. این دسته از افراد می‌توانند کنجد را در سبد غذایی خود قرار داده و بدین ترتیب مواد مقوی مورد نیاز بدن در زمان انجام فعالیت های طاقت فرسا را فراهم سازند.

کاهش وزن و چربی سوزی یکی دیگر از مهم ترین خواص کنجد در بدنسازی است. در صورتی که کنجد را به اندازه مصرف کنید، به زودی شاهد کاهش وزن خود خواهید بود‌. به یاد داشته باشید که مصرف بیش از اندازه و بدون برنامه کنجد نه تنها موجب لاغری نخواهد شد، بلکه به دلیل برخورداری از چربی و کالری بالا زمینه افزایش وزن فرد و چاقی وی را فراهم می‌سازد.

بر اساس مقاله موجود در سایت mensxp درباره ورزشکاران و به خصوص بدنسازان، مصرف 3 قاشق غذاخوری دانه کنجد تقریبا  153 کالری را برای بدن شما فراهم می‌کند و به میزان 5 گرم اسیدهای چرب و کربوهیدرات سالم را دریافت می‌کنید. علاوه بر آن روی،منیزیم، پتاسیم و ویتامین های A, B, C بدن ورزشکاران با مصرف کنجد به اندازه ½ قاشق یا بیشتر به صورت روزانه تامین می‌شود. از همین رو برای کاهش چربی زیاد در بدن، رشد عضلات و جلوگیری از ضعف بدنی مصرف برخی از غلات به خصوص کنجد برای بدنسازی ضروری است. لازم به ذکر است با توجه به مقالات منتشر شده در آکسفورد امکان بروز حساسیت و آلرژی به کنجد در برخی از بدنسازان وجود دارد که در صورت مشاهده هر نوع آلرژی حتی به صورت کم، حتما به پزشک و متخصص تغذیه خود مراجعه کنید. البته در استفاده از روغن کنجد برای بدنسازی، برای برخی از ورزشکاران مشکلاتی به وجود آورده است. پس در مصرف کنجد و فرآورده های آن لازم را داشته باشید.

سوالی که ورزشکاران و بدنسازان می‌پرسند: کنجد را با چی بخوریم؟ برای اطلاع از این موضوع مقاله ” کنجد را با چی بخوریم؟ ” را مطالعه کنید.

با توجه به آنچه تا بدین جا گفته شد، نتیجه می‌گیریم که مصرف کنجد به ویژه برای بدنسازان، ورزشکاران و آن دسته از افرادی که در طول روز فعالیت‌های طاقت فرسای قابل توجهی انجام می‌دهند، بسیار مناسب است. البته زمانی این تناسب و خاصیت ظاهر خواهد شد که مصرف کنجد برای بدنسازی و موارد دیگر، به اندازه باشد. بنابراین زیاده روی در مصرف کنجد با هدف عضله سازی ممنوع است.

 

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *