دانستنی محصولات کنجدی

آشنایی با خواص کنجد و شیره انگور

خواص کنجد و شیره انگور

خواص کنجد و شیره انگور چیست؟

تعدد و تنوع خواص کنجد و شیره انگور بر هیچکس پوشیده نیست. از این رو برای آشنایی بیشتر با خواص کنجد و شیره انگور باید با هر یک از خواص آن‌ها آشنا شوید تا به تاثیر بمب انرژی با کنجد و شیره انگور پی ببرید. با ما همراه باشید.

کنجد که یکی از پرخاصیت ترین و پرطرفدارترین دانه‌های روغنی گیاهی است، سرشار از مواد مقوی و مغذی بوده و برای سلامت بدن بسیار مفید است. این دانه های کوچک به تقویت قلب کمک کرده و از ابتلا به بیماری های خطرناکی نظیر سرطان و دیابت جلوگیری به عمل می‌آورند.

استفاده روزانه از کنجد موجب سلامت پوست و مو شده و اندامی مناسب را برای فرد به ارمغان می آورد. کنجد که در سه نوع سیاه، سفید و قهوه ای در بازار موجود است، منبع غنی پروتئین، ویتامین، کلسیم، آهن، روی، منیزیم و… بوده و استفاده از آن به تمام افراد به ویژه کودکان، سالخوردگان و بیماران توصیه می‌گردد. اگر به دنبال یک بمب انرژی هستید تا روز خود را با آن آغاز کنید، کنجد گزینه ای طلایی برای شما است.

انواع کنجد علاوه بر ظاهر خود، دارای تفاوت و خواص منحصر به فردی هستند که، در تهیه انواع غذا استفاده می‌شوند. از این رو اگر در مورد تفاوت کنجد سیاه و سفید و یا کنجد قهوه‌ای با سفید اطلاعات کافی ندارید می‌توانید، کنجد سفید بهتر است یا سیاه را مطالعه کنید.

استفاده از شیره انگور که یکی از شناخته شده ترین شیره های طبیعی به شمار می‌آید، از گذشته‌های دور تاکنون در میان انسان‌ها رایج بوده و هست. در گذشته از این شیره خوشمزه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کردند. امروزه نیز استفاده از شیره انگور، این خوشمزه پرخاصیت بسیار متداول است. رفع ضعف عمومی بدن یکی از مهم ترین خواص شیره انگور است.

این فرآورده انگور که از آب انگور تهیه می‌شود که، از فواید بیشماری به ویژه برای زنان برخوردار است. شیره انگور که یکی از پر کالری ترین مواد غذایی محسوب می‌شود که، سرشار از ویتامین های آ، ب و سی بوده و منبع غنی آهن، کلسیم، فسفر و منیزیم است.

حال که با خواص کنجد و شیره انگور به طور جداگانه آشنا شدیم و دانستیم که این دو از پر خاصیت ترین مواد غذایی موجود و در دسترس هستند، زمان آن فرا رسیده است که به معرفی شگفت انگیزترین خواص کنجد و شیره انگور به عنوان یک معجون بی‌نظیر بپردازیم.

 

 معرفی خواص شگفت انگیز کنجد و شیره انگور

خواص شگفت انگیز کنجد و شیره انگور

ترکیب کنجد و شیره انگور می‌تواند معجونی بی نظیر و پر خاصیت ایجاد نماید که در عین برخورداری از طعمی منحصر به فرد، سرشار از مواد معدنی، پروتئین و انواع ویتامین است.این ماده مغذی کاملا طبیعی خواص شگفت انگیزی برای سلامتی داشته و یکی از محبوب ترین ترکیبات در میان ما ایرانی‌ها است. اگرچه هر یک از این مواد به تنهایی از خواص درمانی زیادی بهره مند هستند، اما ترکیب آن‌ها معجزه می‌کند.

از مهمترین خواص کنجد و شیره انگور می‌توان به

خاصیت چاق کنندگی

تقویت قوای جنسی

تقویت سیستم ایمنی بدن

پیشگیری از ابتلا به دیابت

پیشگیری از ابتلا به سرطان

رشد مو

سلامت و شفافیت پوست

تامین انرژی مورد نیاز بدن

تسکین دردهای عضلانی

حجم دهی به عضلات

 اشاره نمود. از خواص شیره انگور و کنجد برای چاقی می‌‎‌توان برای افرادی که با مشکل لاغری رنج می‌برند، بهره برد. با توجه به رژیم غذایی که توسط متخصص تغذیه و یا پزشک متخصص در وعده غذایی شما به کار می‌برد، از مواد موجود و انرژی کافی این معجون بهره مند شوید.

استفاده از ارده به عنوان محصول کنجدی در طب سنتی از اهمیت بالایی برخوردار است. از خواص آن2ها می‌توان به، تقویت عضلات در بدنسازی، خونسازی، تقویت بدن، رفع بیماری‌های رحم و موارد دیگر اشاره کرد. برای آگاهی بیشتر با خواص ارده و شیره انگور در طب سنتی را مطالعه کنید.

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

 

طرز تهیه معجون کنجد و شیره انگور

مواد لازم برای تهیه بمب انرژی معجون کنجد و شیره انگور به شرح زیر است:

مواد لازم

مقدار

کنجد

یک لیوان

شیره انگور

یک لیوان

در طرز تهیه این معجون، ابتدا کنجد سفید را کمی تفت دهید تا رنگ آن مایل به قهوه‌ای شود. سپس شیره انگور را به کنجد اضافه کرده و بر روی حرارت ملایم تفت داده و پس از 2 دقیقه از روی حرارت بردارید. پس از اینکه مقداری از حرارت مواد کم شد، دست خود را کمی مرطوب کرده و کنجد و شیره انگور را به اندازه یک گردو فرم دهید. حال بمب انرژی شما آماده است. معجون شیره انگور و کنجد را به جای قند با چای و یا شیر میل کنید.

خواص کنجد و شیره انگور تضمین کننده سلامت بدن انسان است. بنابراین فارغ از جنسیت، سن و  مولفه‌هایی از این قبیل از خواص کنجد و شیره انگور غافل نشده و آن را به عنوان عضو همیشگی در سفره صبحانه تان و یا در میان وعده بپذیرید. در طب سنتی و اسلامی برای استفاده از معجون شیره انگور و کنجد، طبع معجون و مزاج افراد را در نظر بگیرید و در مصرف این معجون مقوی و خواص کنجد و انگور تعادل را رعایت کنید.

اگر در مورد طبع کنجد و محصولات آن، به دنبال مقاله‌ای علمی و منحصر به فرد هستید، طبع کنجد را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *