دانستنی محصولات کنجدی

طرز تهیه حلوا ارده خانگی ساده و خوشمزه

طرز تهیه حلوا ارده

حلوا ارده یکی از مقوی ترین و در عین حال خوشمزه ترین فرآورده های کنجد است که غالبا آن را به عنوان یک صبحانه سرشار از انرژی مورد استفاده قرار می دهند. خواص بی نظیر حلوا ارده سبب محبوبیت در میان دوستداران فرآورده های کنجدی شده و از همین رو بسیاری از افراد تمایل به یادگیری طرز تهیه حلوا ارده در منزل دارند تا بدین ترتیب بتوانند لذت تهیه حلوا ارده را تجربه کنند.

همچنین می توانید برای خرید حلوا ارده با قیمت مناسب به فروشگاه ما مراجعه کنید.

بسیاری از علاقه مندان به حلوا ارده چنین تصور می کنند که طرز تهیه حلوا ارده در منزل دشوار است و ممکن است نتوانند از پس انجام آن برآیند. اما جالب است بدانید که این یک تصور اشتباه است و شما به سادگی و بدون هیچ دردسری می توانید نسبت به تهیه حلوا ارده در منزل اقدام نموده و از خوردن آن لذت ببرید.

در ادامه روش تولید حلوا ارده در منزل به سبک اردکان یزد را به شما آموزش خواهیم داد. دست به کار شوید و هنرتان را به رخ خانواده بکشید!

طرز تهیه حلوا ارده در منزل

 

طرز تهیه حلوا ارده در منزل

مواد مورد نیاز مقدار
ارده 120 گرم
آرد گندم 210 گرم
آب 250 میلی لیتر
شکر 500 گرم
زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده 150 گرم
گلاب 3 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل 100 گرم
کره به مقدار کافی
پودر پسته برای تزئین

مراحل تهیه حلوا ارده اردکانی

در نخستین گام از طرز تهیه حلوا ارده به سبک اردکان یزد آرد را داخل ماهیتابه ریخته و بر روی حرارت ملایم گاز قرار می دهیم تا بدین ترتیب بوی خامی آرد گرفته شود.

به یاد داشته باشید که در این مدت لازم است آرد را به طور مداوم با استفاده از کفگیر هم بزنید تا نسوزد و تغییر رنگ ندهد.

هنگامی که بوی خامی آرد از بین رفت، ارده را به آرد داخل ماهیتابه اضافه کرده و حدود 5 دقیقه به صورت مرتب هم بزنید و سپس پودر نارگیل و گردو را به آن اضافه نمایید.

هم زدن مواد داخل ماهیتابه را فراموش نکنید. آنقدر مواد را هم بزنید تا به طور کامل با یکدیگر مخلوط گردند. پس از این مرحله مواد را داخل یک ظرف بریزید و کنار بگذارید تا سرد شود.

در این مرحله از طرز تهیه حلوا ارده درون یک شیرجوش یا قابلمه کوچک آب ریخته و آن را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا به مرور داغ شود.

هنگامی که آب داخل شیرجوش داغ شد، شکر را به آن افزوده و به آرامی با استفاده از قاشق هم بزنید. هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که شکر به طور کامل در آب حل گردد.

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

در این مرحله از طرز تهیه حلوا ارده در منزل وقت اضافه کردن زعفران و گلاب است. پس از این که گلاب و زعفران را به مواد داخل شیرجوش افزودید، حرارت گاز را افزایش دهید تا شربت به نقطه جوش برسد.

بعد از این که شربت به جوش آمد، شیرجوش را از روی حرارت برداشته و در محیط اتاق بگذارید تا به آرامی خنک شود. به یاد داشته باشید که دمای شربت باید با دمای ارده و مخلوط آردی که داخل ظرف ریخته و کنار گذاشته اید، یکسان باشد.

پس از این که شربت خنک شد، آن را به آرامی داخل ظرف حاوی آرد ریخته و هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. افزودن شربت را مرحله به مرحله انجام دهید تا آرد گلوله گلوله نشود.

حال در این مرحله از طرز تهیه حلوا ارده وقت آن رسیده است که مواد را داخل قالب بریزیم. برای این کار یک قالب مناسب آماده نموده و کف آن را با استفاده از سلفون به خوبی بپوشانید.

سپس مواد را داخل قالب ریخته و با استفاده از قاشقی که پیش‌تر آن را با کره ذوب شده چرب کرده اید، صاف نمایید.

 

مرحله آخر در طرز تهیه حلوا ارده به سبک اردکانی مرحله تزئین آن است. سطح حلوا ارده را با استفاده از نارگیل و یا در صورت دسترسی پسته تزئین نمایید.

سپس ظرف حاوی ارده را برای مدت زمان 12 ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را گرفته و سفت شود. پس از گذشت این مدت زمان حلوا ارده شما آماده است. نوش جان![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *