دانستنی محصولات کنجدی

فرق حلوا ارده و حلوا شکری

فرق حلوا ارده و حلوا شکری

از محصولات و فرآورده‌های کنجد می‌توان به حلوا ارده و حلوا شکری اشاره کرد. این محصولات از خواص کنجد بهره مند بوده ولی دارای شباهت ظاهری زیادی هستند ولی آیا تا به حال به فرق حلوا ارده و حلوا شکری فکر کرده‌اید؟ در ادامه می خواهیم به تفاوت این دو آشنا شویم.با ما همراه باشید.

حلوا ارده و حلوا شکری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

حلوا ارده و حلوا شکری که جزء پرطرفدارترین فرآورده‌های کنجدی هستند. حلوا ارده و حلوا شکری از سالیان سال است که، در سفره‌های صبحانه و یا میان وعده‌های خانواده‌ها دیده می‌شوند. برای آشنایی با فرق حلوا ارده و حلوا شکری بهتر است نخست با این دو خوشمزه پرخاصیت آشنا شویم.

از آنجایی که طبع کنجد گرم است در نتیجه مجصولات و فرآورده‌های آن نیز دارای طبع گرمی است از این رو استفاده از این محصولات در طب سنتی برای افراد با طبع گوناگون متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید، طبع کنجد را مطالعه کنید.

حلوا ارده چیست؟

عکس حلوا ارده - کنجد لند

حلوا ارده یکی از مقوی ترین فرآورده‌های کنجد است که در تهیه آن از ارده، عصاره ریشه چوبک و شیره انگور یا شیره خرما و گاها عسل استفاده می‌شود. البته استفاده از شکر نیز در این زمینه رایج است. چوبک یک نوع شیره گیاهی شیرینی است که، علت اصلی و سفت و خمیری شدن حلوا ارده است. از آنجایی که ارده طعم نسبتا تلخی دارد، شیرینی حلوا ارده با اضافه شدن چوبک، شیره انگور و یا شیره خرما تامین می‌شود.

این خوراکی مقوی را اغلب با استفاده از پودر پسته تزیین می‌کنند. این کار ضمن افزایش طعم بی نظیر حلوا ارده، بر خاصیت های متعدد آن نیز می‌افزاید. حلوا ارده را در جایی خشک و خنک نگهداری کنید تا برای مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشد. اگر بر روی سطح حلوا ارده شما روغن زلال و شفافی ایجاد شد، به هنگام مصرف حتما مواد را با روغن مخلوط کنید. به هنگام خرید و مصرف حلوا ارده به تاریخ انقضای آن دقت فرمایید. برای جلوگیری از بیماری‌های گوارشی و موارد دیگر، مصرف بیش از اندازه حلوا ارده خودداری کنید تا از مضرات حلوا ارده در امان باشید.

برای تهیه حلوا ارده به میزان مواد لازم و شیوه دستور پخت آن نیاز است. شما می‌توانید، با مطالعه طرز تهیه حلوا ارده، حلوا ارده خانگی خود را به راحتی آماده کنید.

حلوا شکری چیست؟

حلوا شکری چیست؟

حلوا شکری یکی دیگر از محبوب ترین فرآورده های کنجد است.

جالب است بدانید که، تهیه حلوا شکری همچون حلوا ارده انجام می‌شود. با این تفاوت که، برای تهیه حلوا شکری ضمن استفاده از افزودنی‌های مجاز خوراکی، به جای شیره انگور، شیره خرما یا عسل از شکر استفاده می‌کنند.

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

فرق حلوا ارده و حلوا شکری چیست؟

تفاوت حلوا ارده و حلوا شکری

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، مواد اولیه به کار گرفته شده در تهیه حلوا ارده و حلوا شکری تقریبا مشابه است.

با این تفاوت که میزان شکر استفاده شده در تهیه حلوا شکری بیشتر بوده و از همین رو شیرینی این خوراکی مقوی در مقایسه با حلوا ارده بیشتر است.

اگر به بافت حلوا شکری دقت کنید، متوجه می‌شوید که حلوا شکری دارای بافتی خشک، شکننده و رشته‌ای است. این در حالی است که بافت حلوا ارده خمیر مانند و چرب است.

اصلی ترین دلیل شکننده و رشته‌ای بودن بافت حلوا شکری استفاده از مقداری افزودنی مجاز خوراکی به منظور پس زدن روغن است.

جالب و در عین حال لازم است بدانید که حلوا شکری به دلیل دارا بودن چربی تقلیل یافته در مقایسه با حلوا ارده از انرژی زایی کمتری برخوردار است. این اصلی ترین فرق حلوا ارده و حلوا شکری است که، از روی ظاهر و طعم نمی توان به آن پی برد!

اگر به هنگام خرید و مصرف در مورد بهترین حلوا ارده یزدی اطلاعات کافی ندارید و از کیفیت مواد اولیه آن مطمئن نیستید، حتما بهترین حلوا ارده یزدی را مطالعه کنید.

1 نظر در “فرق حلوا ارده و حلوا شکری

  1. امیر گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبتون موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *