دسته‌بندی نشده

کنجد خام یا بو داده

کنجد خام یا بو داده

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق داشته باشید که همواره از خودتان می پرسید کنجد خام یا بو داده؟ کدام یک بهتر است؟

اگر چنین است، باید بدانید که تنها نیستید و این سوالی است که ذهن افراد زیادی را به خود درگیر کرده است.

به منظور پاسخگویی کامل به سوال کنجد خام یا بو داده، بهتر است نخست با کنجد خام، کنجد بو داده و خواص هر یک آشنا شویم تا در نهایت بتوانیم تشخیص دهیم که کدام یک از این دو بهتر است؟ کنجد خام یا بو داده؟![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

آشنایی با خواص کنجد خام و بو داده؛ کنجد خام یا بو داده؟ کدام بهتراست؟

 

خواص کنجد خام و بو داده

کنجد خام

دانه های کنجد اگرچه کوچک هستند و وزن چندانی ندارند، اما سرشار از خواص گوناگون بوده و سلامت بدن را تضمین می کنند.

این دانه های مقوی را از گیاه کنجد برداشت نموده و مورد استفاده قرار می دهند.

گیاه کنجد یکی از قدیمی ترین گیاهان روغنی دنیا است که از گذشته های دور تاکنون مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

اگرچه خاستگاه کنجد هند و قسمت هایی از کشور آفریقا است، اما در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا اقدام به کشت این دانه های پرخاصیت می نمایند.

کنجد را گاها با پوست و در مواردی نیز به صورت پوست کنده مصرف می کنند.

حال شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که آیا روغنی بودن این دانه تاثیر منفی بر سلامت بدن ندارد؟

جالب و در عین حال لازم است بدانید که کنجد علاوه بر این که مضر نیست، در عین حال مفید بوده و سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که هر 100 گرم کنجد خام حاوی 50 گرم چربی می باشد که 85 درصد آن را چربی های مفید مورد نیاز بدن  تشکیل می دهند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_hoverbox image=”9628″ primary_title=”” hover_title=”فروشگاه کنجد لند” shape=”square” el_width=”30″ css_animation=”appear” use_custom_fonts_primary_title=”true”]فروشگاه کنجد لند عرضه کننده محصولات کنجدی با کیفیت[/vc_hoverbox][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

خواص کنجد خام

 

 

کنجد خام دارای فواید متعدد و متنوعی است. کلیه این فواید دست به دست یکدیگر داده اند و کنجد خام را به یکی از محبوب ترین دانه های روغنی موجود در دنیا تبدیل کرده اند.

لازم به ذکر است که این دانه های کوچک منبع قوی مس بوده و حاوی مواد معدنی فوق العاده مهمی هستند.

استفاده از کنجد خام موجب کاهش سطح کلسترول خون شده، سطح فیبر موجود در بدن را افزایش داده، از ابتلا به دیابت جلوگیری کرده، پروتئین مورد نیاز بدن را تامین نموده، به سلامت قلب کمک کرده، از ابتلا به سرطان پیشگیری به عمل آورده، اضطراب را کاهش داده، کم خونی را درمان کرده، مانع ظهور چین و چروک شده و سلامت استخوان ها را تقویت می کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که موارد فوق الذکر تنها نمونه هایی از خواص کنجد خام می باشد.

شما با استفاده از کنجد خام می توانید سلامت بدن خود را تضمین نمایید. پس این خوشمزه پر خاصیت را از دست ندهید که هر چند کوچک است، اما سرشار از مواد مقوی است![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]حال که با کنجد خام و خواص بی نظیر آن آشنا شدیم، نصف مسیر پاسخگویی به سوال کدام بهتر است: کنجد خام یا بو داده را پیموده ایم.

برای کامل کردن مسیر تا پایان ما را همراهی کنید. کنجد خام یا بو داده؟![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

کنجد بو داده

کنجد بو داده همان کنجد خام است که پس از شستشو با آب نمک و آب شیرین، پوست سیاه آن را جدا کرده و سپس بر روی حرارت ملایم بو می دهند.

کنجد بو داده نیز طرفداران زیادی داشته و در زمینه های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله مهم ترین استفاده های کنجد بو داده می توان به استفاده از آن در تهیه انواع دسر، شیرینی و غذاهای سرخ شده اشاره نمود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

خواص کنجد بو داده

 

کنجد بو داده نیز همچون کنجد خام دارای مزایای فراوانی است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به کاهش فشارخون، کاهش کلسترول خون، کاهش خطر ابتلا به دیابت، سلامت دستگاه گوارش، سلامت پوست و مو و… اشاره نمود.

اکنون زمان پاسخگویی به این سوال است: کنجد خام یا بو داده؟ مصرف کدام یک بهتر است؟[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

کنجد خام یا بو داده؟

جالب و در عین حال لازم است بدانید اثرات منفی ای همچون تغییر رنگ، تغیر طعم، تغییر ظاهر و… که بو دادن دانه هایی نظیر کنجد بر ارزش غذایی آن ها می گذارد، ناشی از واکنش قهوه ای شدن غیر آنزیمی آن ها است.

رخداد فرآیند قهوه ای شدن غیر آنزیمی در طی بو دادن کنجد زمینه ای را فراهم می سازد که خواص آنتی اکسیدانی این دانه از بین رفته و قابلیت هضم پروتئین آن کاهش پیدا کند.

این امر همچنین اسیدهای آمینه ضروری موجود در این دانه را از بین برده و بدین ترتیب ارزش غذایی آن را تا حد قابل توجهی می کاهد.

بنابراین اگر از ما می پرسید که کنجد خام یا بو داده؟ مصرف کدام یک بهتر است؟ باید بگوییم که بدون شک مواد مغذی موجود در کنجد خام بیشتر بوده و این نوع کنجد دارای خواص فراوان تری است.

از همین رو بین کنجد خام یا بو داده، توصیه ما به شما استفاده از کنجد خام است.

پس از خواندن مطالب فوق الذکر نظر شما چیست؟ کنجد خام یا بو داده؟[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

2 نظر در “کنجد خام یا بو داده

  1. عباداله نیکنام گفت:

    با سلام ، ممنونم از راهنمایهایتان .

  2. علی گفت:

    مرسی اطلاعات خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.