دانستنی محصولات کنجدی

کنجد را چگونه بخوریم؟

کنجد را چگونه بخوریم؟

کنجد را چه موقع بخوریم؟

دانه‎های مغذی کنجد با خواص منحصر به فرد خود برای بهبود گوارش و جلوگیری از بیماری‌های دیگر مصرف می‌شوند. اما سوالی که ذهن‌ها را درگیر کرده و شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق داشته باشید این است که: کنجد را چه موقع بخوریم؟! یا کنجد را چگونه بخوریم؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

از آن جا که امروزه طب سنتی به طور قابل توجهی در میان مردم رواج پیدا کرده است، گرایش افراد به استفاده از دانه‌هایی نظیر کنجد نیز بیشتر شده است. به دنبال این افزایش مصرف، بسیاری از افراد می‌پرسند کنجد را چه موقع و چگونه بخوریم تا فواید بیشتری برای بدن به دنبال داشته باشد؟

در طب سنتی، به دلیل طبع کنجد و محصولات آن، استفاده از کنجد برای افراد سرد مزاج بدون مشکل و برای افراد گرم مزاج به میزان کم توصیه می‌شود. اگر در مورد طبع کنجد و محصولات آن اطلاعات کافی ندارید، طبع کنجد را مطالعه کنید.

با توجه به مقاله دکتر برهماند نایاک بهترین مصرف کنجد در وعده صبحانه است. وقتی بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را در اولین فرصت پس از بیداری دریافت می‌کند، انرژی لازم برای سلول‌های بدن شما فراهم می‌شود. به عنوان مثال مصرف یک مشت کنجد در روز می‌تواند موهای شما را قوی و پوست شما را درخشان کرده و از مجموعه ای از بیماری ها جلوگیری می‌کند.بر طبق این مقاله اگر هر روز صبح کنجد به میزان لازم مصرف کنید:

  1. خستگی در بدن شما از بین می‌رود.
  2. دندان‌های شما تقویت می‌شوند.
  3.  فشار خون شما بهبود می‌یابد.
  4. گوارش شما بهبود می‌یابد.
  5. به جلوگیری از پوکی استخوان یا آرتریت در افراد بالای 30 سال و به خصوص در بانوان باردار جلوگیری می‌کند. این مورد از خواص کنجد برای زنان است.
  6. کاهش اضطراب و بهبود در خلق و خوی شما
  7. بیماری قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.
  8. رفع مشکلات پوستی و تقویت مو
  9. سایر موارد

البته استفاده از کنجد در طی شبانه روز بلامانع است و از آنجایی که کنجد چربی‌های مفیدی دارد، از فواید استفاده از آن در فصل زمستان است.

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

کنجد را چگونه بخوریم؟

کنجد را چگونه بخوریم؟

 

پاسخ ما به این دسته از افراد این است که بهترین طریقه مصرف کنجد استفاده از این دانه های خوراکی به همراه عسل است.

ترکیب کنجد و عسل معجون بی نظیری را پدید می آورد که ضمن برخورداری از طعم منحصر به فرد، سرشار از خاصیت است. البته لازم به ذکر است که استفاده از کنجد به همراه مواد دیگری همچون خرما و شیره انگور نیز در میان مردم بسیار متداول است. از طرفی از خواص بی نظیر این ترکیبات نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد.

نکته مهمی که در رابطه با طریقه مصرف کنجد وجود دارد، این است که مواد مغذی موجود در کنجد تنها در صورتی که دانه های آن را به خوبی بجوید یا به طور کامل آسیاب کنید، جذب خون می‌شوند. در غیر این صورت هیچ منفعتی از خوردن کنجد عایدتان نخواهد شد! پس از خواص کنجد آسیاب شده می‎‌توان به جذب مواد مقوی و هضم آن اشاره کرد.

اگر نیاز به دستور پخت و یا ایده در مورد غذاها و شیرینی‌های کنجدی دارید، با کنجد چی درست کنم؟ را مطالعه کنید. این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی و ایده برای استفاده از رژیم کنجدی است.

به یاد داشته باشید که زیاده روی در مصرف هر خوراکی‌ای حتی اگر سرشار از خاصیت باشد، مشکل آفرین خواهد شد. بنابراین در مصرف کنجد جانب احتیاط را رعایت نموده و حتی الامکان آن را به همراه عسل میل کنید!

از خواص کنجد و عسل برای چاقی و رسیدن به تناسب اندام در افرادی لاغر بهره میبرند اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید خواص کنجد و عسل برای چاقی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *