دانستنی محصولات کنجدی

آشنایی با خوشمزه های کنجدی

با کنجد چی درست کنم

با کنجد چی درست کنم؟

شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که با خواص بی نظیر دانه های کنجد و فرآورده های خوش طعم و مقوی آن آشنایی دارید، اما همواره این سوال ذهنتان را به خود مشغول می کند که با کنجد چی درست کنم؟ جالب و در عین حال لازم است بدانید که پاسخ گویی به این سوال بسیار ساده است. شما با استفاده از دانه های کنجد می توانید معجون های بی‌نظیری درست کرده و یا شیرینی کنجدی بپزید. کوکوی کنجدی یکی دیگر از پر طرفدارترین غذاهایی است که کنجد نقش مهمی در تهیه آن ایفا می‌کند. قابل توجه کسانی که می‌پرسند با کنجد چی میشه درست کرد؟! با ما همراه باشید تا، در ادامه نمونه هایی از خوشمزه ترین غذاهای کنجدی را به شما معرفی کرده و طرز تهیه آن ها را به اختصار بیان کنیم.

با کنجد چی درست کنم؟ کنجد عسلی!

کنجد عسلی

 

با کنجد چه شیرینی درست کنیم؟ کنجد عسلی یکی از خوشمزه ترین شیرینی ها و میان وعده هایی است که سرشار از خاصیت است. برای تهیه این خوشمزه ی مقوی، کافی است کنجدها را درون ظرفی ریخته و سپس داخلی سینی فر از قبل گرم شده گذاشته و حرارت فر را بر روی 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید. به کنجدها اجازه بدهید تغییر رنگ داده و کمی طلایی رنگ شوند. این بدان معنی است که کنجدها تست شده اند. به یاد داشته باشید که طلایی، نه قهوه ای!

حال وقت آن فرا رسیده است که یک کاغذ روغنی را درون سینی پهن کرده و روی آن را با مقداری کره چرب کنید. در ظرف دیگر شکر و عسل ریخته و آن را بر روی حرارت ملایم قرار داده و هم بزنید. این کار را تا زمانی که شکر آب می شود، ادامه دهید. یعنی چیزی حدود 5 دقیقه! هنگامی که مواد داخل ظرف به جوش آمد، وقت اضافه کردن کنجد است. کنجد را به ظرف حاوی شکر و عسل جوشیده افزوده و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط گردد. مخلوط حاصل را بلافاصله روی کاغذ روغنی موجود در سینی ریخته و پهن کنید. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز و بلند به شکل دلخواه برش داده و کنار بگذارید تا کاملا سرد شود. اکنون می توانید تکه ها را از هم جدا کرده و نوش جان کنید.

با کنجد چی درست کنم؟ کوکوی عسلی!

کوکوی کنجدی

 

اگر باز هم می پرسید: با کنجد چی میشه درست کرد؟ این بار پاسخ خواهیم داد کوکوی کنجدی!

این غذای خوشمزه که اصالت آن به چین باز می گردد، به دلیل برخورداری از مواد اولیه مقوی بسیار پر خاصیت می باشد. برای تهیه این کوکوی بی نظیر 4 یا 5 سیب زمینی متوسط را آبپز نموده، نصف سینه مرغ را آبپز و چرخ کرده، یک پیاز متوسط را رنده کرده و یک قاشق غذاخوری زعفران را دم کنید. 4 عدد تخم مرغ، کنجد، نمک و فلفل از دیگر مواد اولیه مورد نیاز برای آموزش تهیه کوکو کنجدی به آن دسته از افرادی است که همواره می‌پرسند با کنجد چی درست کنم؟!

سیب زمینی های پخته شده را رنده کرده و با پیاز متوسط رنده شده مخلوط می کنیم. حال وقت افزودن مرغ چرخ شده است. در آخر هم زعفران دم کرده، نمک و فلفل و تخم مرغ را اضافه نموده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری یکدست حاصل شود. در صورت شل بودن مواد می توانید مقداری آرد سوخاری به آن بیفزایید. به اندازه یک گردو از مواد آماده شده برداشته و گرد کنید. سپس آن را در کنجد غلتانده و داخل روغن سرخ کنید. سرخ کردن را تا جایی ادامه دهید که کوکوی کنجدی شما طلایی رنگ شود. نوش جان!

با کنجد چی درست کنم؟ کوکی‌های کنجدی!

کوکی-کنجدی

با کنجد چه شیرینی درست کنیم؟ از تنقلات با کنجد می‌توان به کوکی‌ها اشاره کرد. برای تهیه شیرینی معروف کوکی کنجدی به آرد، شکر، بیکینگ پودر، کره، تخم مرغ، کنجد تفت داده شده و وانیل نیاز دارید. تمامی مواد را به غیر از کنجد به میزان دلخواه مخلوط کنید و مواد را به صورت گرد شده درآوردید و سطح آن را با کنجد بپوشانید. کوکی‌ها را با فاصله بر روی سینی فری که از قبل چرب شده است، قرار دهید. اکنون زمان پخت کوکی در فر است. پس از آماده شدن کوکی کنجدی می‌توانید آن را با شیر یا نوشیدنی میل کنید.

کوکی‌های کنجدی یکی از انواع تنقلات مفید برای کودکان است که، با شیر مصرف می‌شود. اگر در مورد طرز استفاده از کنجد در غذای کودک خود نیاز به راهنمایی دارید، مقاله ” طرز استفاده از کنجد در غذای کودک ” را مطالعه کنید.

با کنجد چی درست کنم؟ ارده کنجد!

ارده کنجد

 

یکی دیگر از پرتکرارترین پاسخ ها به سوال با کنجد چه میشه کرد؟، ارده کنجد است. جالب و در عین حال لازم است بدانید که تهیه ارده کنجد کار دشواری نبوده و شما به خوبی از پس آن بر خواهید آمد. به منظور تهیه ارده کنجد نخست باید کنجدی را که از پیش پوست کنده و تمیز کرده اید، درون یک تابه ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. تفت دادن کنجد را تا زمانی که دانه ها کمی تغییر رنگ داده و بوی آن ها خارج می‌گردد، ادامه دهید. برای جلوگیری از سوختن کنجدها به طور مداوم آن ها را هم بزنید.

پس از این که کنجدها به اندازه کافی سرخ شدند، فورا آن ها را از روی شعله پایین آورده و درون مخلوط کن بریزید تا کمی خرد شوند. سپس آن ها را با قاشق هم زده و مجددا مخلوط کن را روشن کنید. این کار را تا زمانی که کنجدها به طور کامل خرد شده و مخلوطی روان به دست می آید، ادامه دهید. به ارده اجازه دهید تا به طور کامل خنک شده و سپس آن را داخل ظرفی شیشه ای و خشک ریخته و در محلی تاریک و خنک بگذارید. این خوشمزه مقوی را به همراه عسل، خرما، شیر انگور و… مصرف کرده و لذت ببرید.

آیا از نحوه استفاده و خواص ارده و شیره برای دیابتی‌ها اطلاعات کافی دارید؟ شما می‌توانید، ارده و شیره برای دیابتی ها را مطالعه کنید تا به آگاهی کافی از این موضوع دست یابید.

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

با کنجد چی درست کنم؟ تخم مرغ کنجدی!

در وعده صبحانه استفاده از کنجد به مصرف نان کنجدی خلاصه نمی‌شود. طبق دستور موجود در سایت thedailymeal، شما می‌توانید برای تهیه تخم مرغ سرخ شده با کنجد، ابتدا کره یا روغن را در تابه‌ای کوچک بر روی حرارت ملایم با کنجد تفت دهید در همین حین تخم مرغ‌های خود را به دانه‌ها اضافه کنید. پس از سرخ شدن تخم مرغ‌ها غذای شما آماده است. به جای تخم مرغ سرخ شده، استفاده از تخم مرغ آب پز به همراه کنجد نیز بلامانع است.

با کنجد چی درست کنم؟ سالاد تخم مرغ کنجدی!

برای ایجاد تنوع می‌توانید سالاد تخم مرغ کنجدی را برای وعده صبحانه تهیه کنید. در دستور پخت این سالاد، تخم مرغ‌های آب پز پخته شده را به همراه سیب زمینی به صورت پوره درآورده و با مایونز، نمک و فلفل و کنجد ترکیب کنید.

با کنجد چی درست کنم؟ شیر کنجد خانگی!

برای تهیه شیر کنجد خانگی، دانه‌های کنجد را از به مدت 8 ساعت در آب و مقدار کمی نمک قرار دهید. کنجد را به همراه مقداری خرمای نرم شده و بدون هسته یا کشمش و طعم دهنده‌هایی نظیر وانیل و دارچین در مخلوط کن بریزید. پس از آنکه مواد شما به صورت مخلوط یک دست درآمد، مواد را درون کیسه‌ای پارچه ای قرار داده و به مدت 3 روز در یخچال قرار دهید. پس از تهیه مواد می‌توانید به هر میزان که مایل باشید، به شیر اضافه و مصرف کنید.

با کنجد آسیاب شده چی درست کنم؟

از کنجد آسیاب شده برای تهیه غذاهای کنجدی برای نوزادان نظیر فرنی، حریره استفاده کنید. تهیه همبرگر، نان پیتزا و حلوا و یا ترکیب آن با عسل بسیار دلنشین است.

اگر باز هم بپرسید با کنجد چی درست کنم، ما می گوییم معجون کنجد و عسل، معجون کنجد و شیره انگور، خرما کنجدی و صدها غذای سالم و ساده دیگری وجود دارد. پس تنبلی را کنار گذاشته، علامت سوال با کنجد چی درست کنم را خاموش نموده و دست به کار شوید!

علاوه بر مواردی که ذکر شد در صورتی که نمی‌دانید کنجد را چه موقع بخورم؟ مقاله ” کنجد را با چی بخورم ” شما را در این زمینه راهنمایی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *