دانستنی محصولات کنجدی

آشنایی با خواص ارده در طب سنتی

خواص ارده در طب سنتی

 خواص ارده در طب سنتی چیست؟

ارده یکی از پرطرفدارترین فرآورده های کنجد است که استفاده از آن در میان مردم از دیرباز تاکنون رواج داشته است. خواص ارده در طب سنتی بسیار متعدد و متنوع می باشد.

ارده را از کوبیدن و له کردن کنجد تهیه کرده و در تولید فرآورده های دیگری همچون حلوا ارده مورد استفاده قرار می دهند. به عقیده طب سنتی این خوراکی های بی نظیر از طبعی گرم برخوردار بوده و استفاده از آن ها به افراد سرد مزاج توصیه می شود.

 

 

خواص ارده در طب سنتی فراوان است. از جمله مهم ترین و شگفت انگیزترین خواص ارده در طب سنتی می توان به تقویت قوای جنسی، تقویت حافظه، لاغری، نرم شدن سینه، روان شدن سیستم گوارش، مسهل، رفع دانه های چرکی، تسکین درد، کاهش فشارخون، بهبود عملکرد کلیه و کبد، تامین انرژی مورد نیاز بدن، پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان و… اشاره کرد.

 

خواص ارده در طب سنتی

 

طب سنتی به آن دسته از بانوانی که قاعدگی نامنظم داشته و از تاخیر در زمان قاعدگی خود رنج می برند، توصیه می کند که ارده را در سبد غذایی خود بگنجانند. ارده همچنین نقش قابل توجهی در درمان بیماری های زنانه و رحم و بهبود کم خونی داشته و از همین رو به یکی از پر طرفدارترین خوراکی ها در میان خانم ها تبدیل شده است. خواص ارده در طب سنتی برای زنان بر هیچ کس پوشیده نیست.

بهترین ماده برای کاهش فشارخون و دفع اوره از بدن از نظر طب سنتی ارده است. ارده به دلیل طبع گرمی که دارد، به خروج رطوبت از بدن کمک می کند و این یکی از مهم ترین خواص ارده در طب سنتی به شمار می آید.

ارده سرشار از مواد معدنی مختلف همچون آهن، روی، کلسیم، منگنز، فسفر و… بوده و نقش قابل توجهی را در تامین انرژی بدن به ویژه برای آن دسته از افرادی که در طول روز فعالیت های سنگینی داشته و احساس خستگی می کنند، ایفا می نماید.

 

آشنایی با خواص و فواید ارده
حتما بخوانید

 

  • تذکر مهم

مصرف ارده به دلیل برخورداری از طبع گرم و به تبع آن غلیظ شدن صفرا زمینه بروز جوش در صورت و کل بدن را در افراد گرم مزاج تشدید می کند. بنابراین رعایت اعتدال در مصرف این خوشمزه پر طرفدار برای گرم مزاجان بسیار حائز اهمیت است.

 

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *