دانستنی محصولات کنجدی

همه چیز درباره خواص حلوا ارده

خواص حلوا ارده

زیاد بودن فواید و خواص حلوا ارده این خوشمزه پر انرژی را به یکی از دوست داشتنی ترین فرآورده های به دست آمده از کنجد تبدیل کرده است. در ادامه به معرفی و بررسی خواص حلوا ارده خواهیم پرداخت.

حلوا ارده؛ یک فرآورده کنجدی خوشمزه و قوی

یکی از محبوب ترین فرآورده های کنجدی که امروزه افراد زیادی آن را به عنوان یک صبحانه مقوی یا یک میان وعده سرشار از خاصیت و انرژی زا مورد استفاده قرار می دهند، حلوا ارده می باشد.

اصلی ترین ماده به کار گرفته شده در تهیه حلوا ارده شهد بی نظیری تحت عنوان ارده است که از کنجد به دست می آید. استفاده از حلوا ارده به دلیل وجود مقادیر فراوان کالری و در نتیجه تامین انرژی و مواد مورد نیاز بدن به ویژه در وعده صبحانه به کودکان، بیماران و افراد سالخورده توصیه می شود.

خواص حلوا ارده بسیار زیاد بوده و حتی گاها به عنوان یک وعده غذایی کامل مورد استفاده قرار می گیرد. حال شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که چه موادی در تهیه حلوا ارده مورد استفاده قرار می گیرند؟

به منظور تهیه این فرآورده کنجدی مقوی و انرژی زا نسبت های معینی از مخلوط شکر- گلوکز، عصاره ریشه چوبک و ارده را با یکدیگر ترکیب کرده و بدین ترتیب فرآورده ای جامد از امولسیون روغن کنجد در شربت قند را تولید می کنند.

 


خواص حلوا ارده در طب سنتی

آشنایی با خواص حلوا ارده

  •  تامین انرژی مورد نیاز بدن
    یکی از مهم ترین خواص حلوا ارده که موجب محبوبیت آن در میان مصرف کنندگان شده است، تامین انرژی مورد نیاز بدن به دلیل برخورداری از سطح بالای کالری می باشد. از همین رو این خوراکی مقوی می تواند پیشنهادی طلایی برای کودکان و سالخوردگان باشد.

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

  •  رفع مشکل کم خونی
    شاید برایتان جالب باشد بدانید که حلوا ارده کمبود آهن خون را جبران نموده و از همین رو ماده ای موثر برای رفع کم خونی به ویژه در زنان و دختران محسوب می شود. با خوردن حلوا ارده به جنگ کم خونی بروید!

 

  • کاهش درد استخوان
    یکی از خواص بی نظیر حلوا ارده کاهش دردهای شدید استخوانی و مفصلی و درمان این دسته از مشکلات می باشد. از همین رو استفاده از حلوا ارده به افرادی که از استخوان درد رنج می برند، توصیه می شود.

 

  • کاهش فشار خون
    استفاده روزانه از حلوا ارده می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش فشار خون و درمان مشکلاتی نظیر فلج، یبوست، بی حسی، کرختی و… داشته باشد. بنابراین بهتر است این خوشمزه پر خاصیت همواره مهمان سفره هایتان باشد.

 

  •  درمان اختلالات کبدی و ناراحتی های کلیوی
    از جمله خواص حلوا ارده که آن را به ماده ای مفید و پر طرفدار تبدیل کرده است، درمان اختلالات کبدی و ناراحتی های کلیوی می باشد. مصرف روزانه حلوا ارده می تواند نقش قابل توجهی در درمان بیماری های مذکور داشته باشد.

 

  • رفع خستگی
    رفع خستگی یکی از مهم ترین خواص حلوا ارده است. اگر به آن دسته از افرادی تعلق دارید که در طول روز خیلی زود انرژی خود را از دست داده و خسته می شوید، حلوا ارده بخورید. حلوا ارده انرژی از دست رفته شما را سریعا باز گردانده و شما را شاداب و سرحال می کند.

 

  • تامین مواد مورد نیاز بدن
    حلوا ارده سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباعی همچون امگا 3، امگا 6 و امگا 9 می باشد. این فرآورده کنجدی بی نظیر کلسیم و روی مورد نیاز بدن را تامین نموده و بدین ترتیب موجب افزایش استحکام استخوان ها و دندان ها می شود.

خواص حلوا ارده در طب سنتی

بر اساس آموزه های طب سنتی مصرف حلوا ارده به دلیل برخورداری از طبع گرم و تر در افراد سرد مزاج افزایش دهنده میل جنسی بوده و نعوظ آور است.

خوردن این فرآورده کنجدی موجب نرم شدن ورم های داخلی و خارجی شده و باز شدن انسداد اعضای بدن، خلط ها و جوش ها را به دنبال دارد.

قاعده آور بودن، کاهش وزن، رفع بیماری های رحم و… همه و همه از خواص حلوا ارده در طب سنتی هستند.

خواص حلوا ارده برای کودکان

از آن جا که کودکان بسیار پر جنب و جوش و فعال هستند، سریعا انرژی خود را از دست می دهند. یکی از مهم ترین خواص حلوا ارده برای کودکان تامین انرژی مورد نیاز بدن می باشد.

همچنین حلوا ارده قدرت یادگیری و حافظه کودکان را تقویت کرده و بدین ترتیب زمینه عملکرد ذهنی بهتر آنان را فراهم می سازد.

ارزش غذایی حلوا ارده

همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، حلوا ارده یکی از مقوی ترین فرآورده های کنجد است. کنجد دارای خواص متعدد و متنوعی است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به وجود پروتئین، ویتامین های گروه A، ویتامین های گروه B، اسید اولئیک، اسیدهای پر چرب غیر اشباع و… اشاره نمود.

کنجد یکی از مهم ترین منابع برای جذب مواد معدنی نظیر آهن، روی و کلسیم است. بنابراین ارزش غذایی حلوا ارده بسیار بالا است. لازم به ذکر است که هر 100 گرم حلوا ارده 437 کالری در اختیار بدن قرار می دهد.

 

1 نظر در “همه چیز درباره خواص حلوا ارده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *