دانستنی محصولات کنجدی

 آشنایی با خواص کنجد سیاه با عسل

خواص کنجد سیاه با عسل

خودتان را به صرف معجون و خواص کنجد سیاه با عسل دعوت کنید!

استفاده از عسل به عنوان یک ماده غذایی مفید، برای تقویت بدن در برابر بیماری‌ها است. عسل دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی است که در درمان بیماران دیابتی، گلو درد و موارد دیگر استفاده می‌شود. از طرفی کنجد سیاه، یکی از فرآورده‌های گیاهی و جزو دانه‌های روغنی است که، با خواص منحصر به فرد خود در درمان برخی از بیماری‌ها و تقویت بدن موثر است.  آیا تا به حال به خواص کنجد سیاه با عسل اندیشیده اید؟ آیا می‌دانید این ترکیب منحصر به فرد چه فوایدی برای بدن دارد؟ تا چه میزان از خواص کنجد سیاه با عسل در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنید؟ با کنجد لند همراه باشید تا به پاسخ این سوالات دست یابید.

کنجد سیاه و عسل هر دو نمونه از پر خاصیت ترین و مقوی ترین خوراکی‌هایی هستند که، سلامت کلی بدن انسان را تضمین می‌کنند. حال فکرش را بکنید که این دو بمب انرژی را با یکدیگر ترکیب کرده و یک معجون بی نظیر تهیه کنید. بی شک معجون حاصل سرشار از مواد مغذی بوده و طعمی بی نظیر دارد.

جالب و در عین حال لازم است بدانید که استفاده روزانه از کنجد سیاه و عسل تاثیر قابل توجهی در سلامت کلی بدن داشته و بسیار مقوی است. ترکیب کنجد سیاه و عسل، از عطر و طعمی شگفت انگیز برخوردار بوده و به همین دلیل یکی از محبوب ترین ترکیبات در رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای به شمار می‌آید. از معجون کنجد سیاه و عسل به عنوان یکی از خوشمزه ترین خوراکی های عسلی یاد می‌شود که، تهیه آن بسیار ساده و بی دردسر است. از طعم بی نظیر و خواص کنجد سیاه با عسل غافل نشده و روزتان را با خوردن این معجون پر انرژی آغاز کنید.

در طب سنتی و اسلامی توجه به طبع انواع غذا و مزاج هر فرد از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو برای آگاهی از طبع کنجد و محصولات آن، کافی است طبع کنجد را مطالعه کنید.

معرفی خواص کنجد سیاه با عسل

 

 

بر طبق مقاله موجود در سایت boldsky، در طرز تهیه معجون عسل و کنجد، 1 قاشق غذاخوری عسل با 1 قاشق غذاخوری کنجد سیاه را ترکیب کنید. مصرف هر روز این معجون با معده خالی، می‌تواند به درمان و پیشگیری از 7 بیماری کمک کند.

1- جلوگیری از پوکی استخوان با تقویت استخوان

وجود پروتئین و کلسیم موجود در ترکیب کتجد سیاه و عسل؛ باعث تقویت استخوان‌های شما می‌شود.

2- سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

وجود انتی اکسیدان در ترکیب کنجد و عسل باعث تقوست سیستم ایمنی شده و به مبازره با بیماری‌ها کمک شایانی می‌کند.

3- افزایش انرژی برای فعالیت‌های سنگینی نظیر بدنسازی

مواد معدنی و آنتی اکسیدان موجود در این مخلوط خانگی، انرژی زیادی را برای بدن شما تامین می‌کند.

4- کاهش گرفتگی در عضلات

از خواص کنجد سیاه و عسل برای بانوان می‌توان به رفع درد و گرفتگی عضلات در دوره‌های قاعدگی اشاره کرد. این مخلوط با کاهش التهاب دیواره‌های رحم کمک می‌کند و به عنوان تسکین دهنده‌ای موثر برای گرفتگی عضلات مصرف می‌شود.

5- کاهش اشتها

اگر به دنبال حذف چربی‌های زاید در بدن خود هستید با مصرف کنجد سیاه با عسل از  گرسنگی مداوم و بی دلیل خود جلوگیری کنید. از خواص کنجد سیاه با عسل برای لاغری می‌توان به احساس سیری و کاهش اشتهای فرد اشاره کرد.

اگر در مورد خواص کنجد و عسل برای لاغری نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، خواص کنجد و عسل برای لاغری را مطالعه کنید.

6- تقویت بافت مو

پروتئین و آنتی اکسیدان موجود در کنجد سیاه و عسل می‌تواند، پوست و موی سالم را تحریک کند و بافت آن‌ها را تقویت کند.

7- بهبود عملکرد مغز

وجود آنتی اکسیدان در مخلوط کنجد سیاه با عسل می‌تواند به جریان خون در مغز بهبود بخشد و به عملکرد مغز در بخش حافظه کمک کند. یکی از مهم ترین خواص کنجد سیاه با عسل تقویت حافظه است. این معجون پر خاصیت که استفاده از آن از گذشته های دور تا کنون رواج داشته و دارد، حافظه را تقویت کرده و باعث کاهش خستگی فکری می شود. اگر قصد انجام کارهای نیازمند تمرکز بالا همچون درس خواندن یا طراحی دارید، از خواص کنجد سیاه با عسل غافل نشوید.

به طور کلی از خواص کنجد سیاه با عسل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند.
  • میل به استفاده از شیرینی جات مضر را کاهش می دهد.
  • یبوست را درمان می کند.
  • باعث تسکین مشکلات معده می شود.
  • کولیت و زخم معده را درمان می کند.
  • سلامت قلب را تضمین می کند.
  • از سفت شدن جداره عروق جلوگیری می کند.
  • استخوان ها را تقویت می کند.
  • استقامت بدن را افزایش می دهد.
  • ضامن سلامت پوست و مو است.
  • از ابتلا به سرطان جلوگیری به عمل می آورد.
  • خواص ضد میکروبی دارد.
  • انرژی زا است.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
  • حاوی مواد مغذی و مقوی است.
  • حاوی پروتئین، ویتامین، روی، منیزیم، آهن، فسفر و… است.

به یاد داشته باشید که اگرچه خواص کنجد سیاه با عسل بی نظیر است، اما بی شک استفاده بیش از اندازه از آن می تواند دردسر ساز شود. بنابراین در مصرف این معجون شگفت انگیز زیاده روی نکرده و آگاه باشید که میزان مصرف روزانه آن برای هر فرد معمولی 15 گرم است.

مصرف بیش از اندازه هر نوع ترکیب و مواد غذایی سالم باعث افزایش وزن می‌شود. ولی اگر به دنبال رژیم غذایی برای افراد لاغر و ضعیف هستید، خواص کنجد و عسل برای چاقی را مطالعه کنید.

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *