دانستنی محصولات کنجدی

کنجد رو با چی بخوریم؟

کنجد رو با چی بخوریم

پاسخ به سوال پر تکرار شما؛ کنجد را با چی بخوریم؟

شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق داشته باشید که از خواص متعدد و متنوع کنجد آگاه هستید و علاقه زیادی به گنجاندن این خوشمزه مقوی در برنامه غذایی خود دارید، اما نمی‌دانید که این دانه‌های پرخاصیت را به همراه چه مواد دیگری می‌توان مورد استفاده قرار داد. از همین رو همواره می‌پرسید که کنجد را با چی بخوریم؟ و یا بهترین زمان مصرف کنجد چه موقع است؟ روزانه چند قاشق کنجد بخوریم؟

جالب و در عین حال لازم است بدانید که پاسخ‌های زیادی برای سوال کنجد را با چی بخوریم، وجود دارد. اهمیت آشنایی با خوراکی‌هایی که خوردن آن‌ها به همراه کنجد می‌تواند ترکیبی بی نظیری را ایجاد کند، ما را بر آن داشته است که در ادامه به معرفی خوراکی‌های قابل استفاده با کنجد بپردازیم. اگر قصد دارید پاسخ سوال کنجد را با چی بخوریم را دریافت کنید، تا پایان همراه ما باشید!

ترکیب هایی بی نظیر بر پایه کنجد

شاید شما، به دلیل طعم خاص کنجد ممکن است از آن خوشتان نیاید ولی شما می‌توانید از فرآورده‌های کنجدی مانند ارده، حلوا ارده که طعم بهتری دارند و یا در پخت غذاهای خود از روغن کنجد استفاده کنید. البته ارده به دلیل طعم نسبتا تلخی که دارد بهتر است با انواع شیره خرما یا شیره انگور و یا شیره شکری مصرف شود ولی میزان قند و کالری شیره زیاد است به همین جهت برای افراد دیابتی توصیه نمی‌شود. ترکیب‌های بی نظیر دیگری بر پایه کنجد وجود دارند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می‌پردازیم.

اگر در مورد خواص ارده شیره انگور برای دیابتی ها اطلاعات کافی ندارید حتما به مقاله آن مراجعه کنید: ارده شیره برای دیابتی ها

کنجد را با چی بخوریم؟ با عسل 

کنجد رو با چی بخوریم؟ با عسل!

آیا تا به حال ترکیب کنجد و عسل را امتحان کرده اید؟ بی شک شیفته اش خواهید شد. کنجد که یکی از محبوب ترین دانه های روغنی گیاهی است، سرشار از خاصیت بوده و یکی از مقوی ترین و مغذی ترین خوراکی هایی است که ما استفاده از آن را به شما توصیه می‌کنیم.

دانه های کنجد اگرچه بسیار کوچک و ریز هستند، اما مواد معدنی فراوانی را در ساختار خود ذخیره کرده‌اند. کنجد منبع غنی آهن، کلسیم، روی، منگنز، چربی های سالم و… بوده و از همین رو از محبوبیت فراوانی در میان مصرف کنندگان برخوردار است. این دانه‌های کوچک ضمن پیشگیری از ابتلا به دیابت و سرطان، به سلامت قلب کمک کرده و از پوکی استخوان جلوگیری به عمل می‌آورند.

عسل را از دیرباز تاکنون با خاصیت شفابخشی آن می‌شناسند. این خوشمزه پرطرفدار نیز سرشار از خواص گوناگون بوده و ترکیب آن با کنجد می‌تواند منجر به تهیه یک بمب خاصیت و انرژی شود. اگر از ما بپرسید که کنجد را با چی بخوریم؟ ما معجون کنجد و عسل را به عنوان یک گزینه طلایی به شما پیشنهاد می‌دهیم.

کنجد را با چی بخوریم؟ با خرما

کنجد رو با چی بخوریم؟ با خرما!

 

ترکیب خرما و کنجد یکی دیگر از دوست داشتنی ترین ترکیب های جهان هستی است. این دو خوشمزه پرخاصیت که طرفداران بیشماری دارند، در ترکیب با یکدیگر بی نظیر عمل کرده و یک خوراکی مقوی را ایجاد می‌کنند. آیا تا به حال خرما را به همراه کنجد استفاده کرده اید؟ از طعم و خواص این ترکیب طلایی هرچه برایتان بگوییم، کم است. بی شک با یک بار امتحان به خیل وسیع هوادارانش خواهید پیوست.

برخی خواص کنجد را پیش تر معرفی کردیم. این بار نوبت به معرفی خواص شگفت انگیز خرما است تا درک خاصیت‌های بی شمار کنجد و خرما برایتان راحت تر شده و هرکس از شما پرسید که کنجد را با چی بخوریم؟ با اطمینان بگویید با خرما!

خوردن خرما بسیاری از ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. خرما منبع غنی ویتامین های گوناگون و مواد معدنی مختلف بوده و ضمن کمک به رشد استخوان ها، سلامت چشم ها را نیز تضمین می‌کند. کاهش کلسترول، سلامت روده، سلامت معده، تقویت عملکرد عمومی بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و… همه و همه از مهم ترین خواص خرما هستند که در صورت ترکیب با کنجد می‌توانند چندین برابر شوند.

کنجد را با چی بخوریم؟ با غذا 

کنجد رو با چی بخوریم؟ باغذا!

 

اگر هنوز هم می پرسید کنجد را با چی بخوریم؟ این بار به شما خواهیم گفت با غذاهای مختلف!

شما می توانید دانه های کنجد را به همراه غذاهای مختلف مورد استفاده قرار دهید. برای مثال می‌توانید از این خوشمزه های مغذی در تهیه کوکو استفاده کرده و یا با یک ته دیگ سیب زمینی و کنجد مهمان هایتان را شگفت زده کنید. استفاده از کنجد در سوپ کودکان خواص بیشماری را برای آنان به دنبال خواهد داشت.

بیشترین مصرف کنجد در کشورهای مختلف، بر اساس سایت thedailymeal به صورت زیر است:

آبنبات کنجدی شیرین

آبنبات-تخته-ای-کنجدی

این محصول از محصولات کنجدی را می توانید به صورت بسته بندی آماده در بازار یا به صورت خانگی تهیه و مصرف کنید. برای تهیه آبنبات تخته‌ای کنجدی یا سوهان کنجدی، ابتدا کنجد را بو داده تا عطر و طعم آن عوض شود. آب و شکر را به میزان لازم، بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا به رنگی یکدست در آید. سپس آب و شکر را به دانه های تفت داده شد اضافه کنید و به شکل مربع در آوردید.

از کنجد بو داده در تهیه انواع شیرینی و دسر استفاده می‌شود. تهیه شیرینی از کنجد بو داده به دلیل خواص آن است که، برای اطلاع از خواص کنجد بو داده، کلیک کنید.  

کوکی کنجدی 

کوکی-کنجدی

میان وعده کوکی های کنجدی یکی از انواع شیرینی های لذیذ با تزیین کنجد است که از آرد، شکر، بکینگ پودر، کره، تخم مرغ و وانیل به همراه کنجد تهیه و پخت می شود.

تخم مرغ با کنجد

تخم-مرغ-با-کنجد

در برخی از رژیم های غذایی استفاده از تخم مرغ سرخ شده با کنجد رایج است. برای تهیه و درست کردن تخم مرغ های سرخ شده با کنجد، کمی کره یا روغن را در تابه ای کوچک ریخته و دانه ها کنجد را بر روی آن بپاشید تا همزمان با تخم مرغ تفت داده شوند. 

تهیه اسموتی ساده از میوه و دانه کنجد

اسموتی میوه ای با کنجد

طرفداران غذا و نوشیدنی های سالم، ترکیب کنجد با اسموتی میوه ای را بسیار مفید میدانند. برای تهیه اسموتی میوه ای با دانه های کنجد، ابتدا دانه های کنجد را برشته کنید. مقداری موز، زغال اخته یا هر میوه ای که می خواهید را به همراه شیر و طعم دهنده های مانند پودر کاکائو، دارچین، زنجبیل یا وانیل اضافه کنید. پس از ترکیب مواد، یخ را به آن اضافه کنید. البته برخی دانه های کنجد را آسیاب کرده و به اسموتی خود اضافه می کنند.

مصرف شیر با کنجد

محصولات شیری گیاهی زیادی نظیر شیر نارگیل، بادام و شیر کنجد در بازار وجود دارد. بر خلاف شیر با جو دو سر یا بادام، در تولید شیر با کنجد نیاز به آب کمتری است. بهتر است ابتدا مقداری از شیر کنجد را تهیه کرده و در صورت رضایت بخش بودن طعم آن با ذائقه شما، از آن استفاده کنید. 

برای تهیه شیر کنجد خانگی، دانه های کنجد به مدت 8 ساعت در آب نمک قرار دهید. سپس برای تهیه پوره، کنجد ها را به مخلوط کن اضافه کنید. در این مرحله اضافه کردن مقدار خرمای نرم شده و بدون هسته یا کشمش و طعم دهنده هایی همچون وانیل و دارچین بلامانع است.

 

برای مشاوره خرید فرم زیر را تکمیل کنید.

 

استفاده از کنجد به عنوان طعم دهنده در غذا

همان طور که قبلا گفته شد امکان میل کردن کنجد با غذا وجود دارد ولی در برخی از کشورها استفاده از کنجد به عنوان طعم دهنده ی اصلی غذا در نظر گرفته می شود. در آمریکا تهیه نان همبرگر به همراه کنجد مرسوم است و یا استفاده از کنجد در پیتزا طعم دلچسب و لذیذ را برای پیتزای شما به ارمغان می آورد. استفاده از دانه های کنجد سیاه و سفید بر روی غذاهای دریای مزه خاصی را به آن ها بخشیده و در بیشتر رستوران های شهری استفاده از این روش برای جذب مشتری بیشتر است. در ژاپن در تهیه نوعی غذا به نام بادمجان میسو از کنجد استفاده می شود. البته تنوع غذاهایی که در طبخ و تهیه آن از کنجد بهره می برند بی شمار است از این رو تعداد معدودی از آن ها را برای شما معرفی کردیم.

کنجد را چه موقع بخوریم؟

در پاسخ به سوال باید بگوییم که شما مصرف کنجد در طی شبانه روز و در طول سال بلامانع است ولی به دلیل طبع گرم، میزان چربی و کالری بالایی که کنجد دارد مصرف آن در فصل سرما بهتر است. البته جویدن مستقیم دانه کنجد در صبح فواید زیادی برای سلامتی افراد دارد ولی می توانید با اضافه کردن کنجد با اسموتی، سالاد و انواع غذای مورد علاقه تان، آن را در رژیم غذای خود قرار دهید. 

از آنجایی که دانه های کنجد دارای اسید آمینه هستند و بدن ما از آن برای سنتز دو هورمون سروتونین و ملاتونین استفاده می کند، استفاده از کنجد در شب نیز مفید خواهد بود. هورمون سروتونین و ملاتونین برای تنظیم الگوی خواب حیاتی است.

اگر برای تهیه غذا با کنجد ایده ای ندارید و نیازمند دستور پختی مناسب هستید مقاله روبرو را کلیک کنید: با کنجد چی درست کنم؟

روزانه چند قاشق کنجد بخوریم؟

هر روز یک قاشق غذاخوری کنجد خام یا بو داده را مصرف کنید و یا سالاد و انواع غذاها را با دانه های کنجد مزه دار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *